Open Ma - Vrij 10:00-18:00
Email Hallo@desocialexpert.nl vragen? bel ons! +31621307825

De Top 6 Belangrijkste Social Media Advertentie Platformen voor e-commerce

Hoewel er honderden verschillende marketingstrategieën zijn, kan slechts één vanaf de eerste dag consistente sales genereren en dat is adverteren op social media.

Social media advertenties zijn advertenties die aan gebruikers op social media platforms worden aangeboden. Klinkt simpel, toch? Er zit zoals altijd weer veel meer achter dan dat je in eerste instantie ziet.

Social media kanalen gebruiken alle informatie die zij hebben over een bepaald persoon om relevante en persoonlijke advertenties weer te geven op basis van hun interesses en gedrag.

In veel gevallen, wanneer de doelmarkt is afgestemd op de demografie van de gebruikers van een social media platform, kunnen social media advertenties enorme stijgingen van conversies en verkopen opleveren met lagere aankoopkosten.

De Verschillende Social Media Kanalen en Hun Voordelen

Er zijn verschillende redenen waarom adverteren op social media jouw beste advertentie investering zal zijn voor een snelle ROI. Hieronder zullen we kort opnoemen welke voordelen er per kanaal zijn.

marc-schafer-631509-unsplash

Content marketing

De meeste kanalen hebben een aanzienlijke doorlooptijd nodig om een grote ​​ROI op te leveren. Content marketing werkt bijvoorbeeld het best nadat het backlinks en SEO-tractie heeft opgeleverd. Sommige kanalen leveren snelle resultaten op, maar niet elke dag opnieuw.

Influencer marketing

Met influencer marketing kun je bijvoorbeeld snelle resultaten behalen in het geval van verkopen voor een lage inspanning (maar wel hoge kosten). Maar die resultaten blijven niet voor lange termijn. In plaats daarvan verdien je de omzet per post en vaak elke keer dat deze wordt geboekt. Dit betekent dus dat je steeds weer opnieuw een influencer marketing post moet doen.

Google AdWords

Google AdWords (Google advertenties) kan bijvoorbeeld consistente resultaten voor je merk produceren, maar het duurt een tijdje om specifieke plaatsing onder de knie te krijgen en te verdienen. Het duurt wat langer om resultaten te zien maar deze resultaten zullen vervolgens wel voor de lange termijn blijven.

Social media

Met advertenties op social media kun je vanaf de eerste dag dat je website live is, een consistente verkoop krijgen.

Voor moderne e-commerce sites is de mogelijkheid om onmiddellijk en consistent nieuwe klanten aan te trekken een ENORM voordeel. Zelfs als je geen netto positieve inkomsten kunt behalen bij de eerste verkoop, kunnen verwijzingen, e-mailmarketing en klantenbehoud uitgebreid beloond worden bij elke nieuwe klant.

Daarom zijn de wereldwijde uitgaven voor social media advertenties verdubbeld van $16 miljard in 2014 naar $31 miljard in 2018 en zullen ze in 2019 naar verwachting nog eens 26% stijgen.

Alles Wat Je Moet Weten over De Beste Social Media Kanalen

We zullen een paar van de meest populaire social media platformen bekijken in deze post. Laten we beginnen met het kort opnoemen van de soorten mediaplatforms voordat we er dieper op in gaan:

Social media kanalen focus op interactie (Facebook en LinkedIn).

Micro blogging (Twitter).

Foto’s delen (Instagram, Snapchat en Pinterest).

Video’s delen (YouTube, Facebook Live en Vimeo).

Bijna elke week verschijnen er nieuwe social media kanalen, waarvan de meeste nooit het daglicht zien.

In 2018 zijn er 6 verschillende social media kanalen waarop je beproefde advertentiestrategieën kunt volgen en een consistente ROI kunt genereren.

De beste plaatsen om jouw advertentiegeld nu in te investeren zijn Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn en SnapChat. Later in dit artikel zullen we uitleggen waarom en wat dat precies inhoudt.

Voordelen van reclame op deze social media kanalen

Voordelen van reclame op deze social media kanalen zijn onder meer:

Het vergroten van de verkoop en fans.

Gebruik door klanten gegenereerde inhoud voor advertenties (die ook beter presteren).

Beter richten op nieuwe en terugkerende klanten (zodat je minder geld verspilt).

A/B-test on the fly, met behulp van platform analyses om winnaars te bepalen.

Een van de fascinerende kanten van adverteren op social media is dat er vrijwel geen limiet is voor jouw vermogen om uit te breiden.

Je hoeft niet te wachten totdat iemand naar jouw target zoekwoorden zoekt. Je hoeft niet te wachten tot iemand jouw promotie uitvoert of jouw blog leest. Als je 50.000 mensen op één dag wilt bereiken, kun je dat.

Hoe kies je het juiste social media kanaal?

Welk social media kanaal je kiest, hangt af van 3 ZEER belangrijke factoren:

Waar jouw doelgroep het meest geconcentreerd is (gebruik, groepen en meer).

Waar jouw doelgroep het meest toegankelijk is (voorkeursmedium, advertentie targeting en meer).

Waar jouw doelgroep het meest actief betrokken zijn bij advertenties (testen vereist).

Om succes te behalen op social media moet je bepaalde patronen kunnen zien zodat je daar op in kunt spelen.

Je moet een overtuigende aanbieding via een aantrekkelijk medium aanbieden aan mensen die het echt aantrekkelijk vinden. Op een plek die de juiste mensen ook echt te zien krijgen.

Wanneer je daar het advertentie element aan toevoegt, moet je ook een platform vinden waarop gebruikers actief met betaalde advertenties zullen werken.

Laten we eens nader bekijken wat elk van deze zes platformen bieden om jou te helpen beslissen waar het jouw tijd en geld waard is om te investeren.

Ontvang een gratis social media reclame-evaluatie

Weet je niet waar je moet beginnen? Wil je hulp van een expert (desocialexpert) zonder extra kosten?

Ontvang vandaag nog een GRATIS beoordeling van social media advertenties om erachter te komen waar je moet verdubbelen om jouw rendement op advertentie-uitgaven te vergroten.

Desocialexpert-icon-2018

De Beste Social Media Kanalen Voor E-Commerce Advertenties

Om je wat tijd te besparen hebben we in dit artikel alleen de beste social media kanalen voor e-commerce advertenties verzamelt. Hieronder vind je de verschillende social media kanalen inclusief hun sterkste punten en kosten.

Facebook reclame

Facebook is ‘het’ algemene social media kanaal op dit moment. Met meer dan 2 miljard maandelijkse gebruikers heeft Facebook meer dan een kwart van de wereldbevolking in dienst. Ook bieden ze adverteerders een ongeëvenaarde mogelijkheid om vrijwel iedereen te bereiken.

De sterke kant van Facebook Ads

Als het gaat om e-commerce, blinkt Facebook uit in het genereren van leads. Als je e-mailadressen wilt verzamelen voor e-mail marketing, dan is Facebook de plek om naartoe te gaan. Veel adverteerders rapporteren kosten van minder dan $1 per lead wat veel ruimte over laat voor winst.

Het meest gebruikte model is om een ​​Facebook-advertentie rechtstreeks naar een landingpage te leiden die verkopen bezorgt. Een pagina die geoptimaliseerd is voor verkopen door verschillende gratis producten aan te bieden.

Veelvoorkomende voorbeelden van inhoud voor advertentiecampagnes op social media zijn:

White papers

E-books

Productcoupons

Kortingen

Tijdelijke aanbiedingen

Gratis kleine (maar waardevolle) producten

Gratis verzending

Deze leads kunnen dan worden gevoed met een gerichte autoresponder die hen introduceert in jouw merk en producten.

Veel e-commerce merken maken ook gebruik van gebundelde productaanbiedingen om de perceptuele waarde omhoog te brengen en onmiddellijke conversie te verdienen.

Facebook staat meer geavanceerde targeting toe dan elk ander advertentieplatform op aarde. Adverteerders kunnen op locatie (binnen een straal van 8 km), functieomschrijving, interesses, activiteiten in het verleden en vele andere ongelooflijk waardevolle criteria doelen.

De kosten van Facebook Ads

Prijzen variëren sterk afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de doelgroep die je probeert te bereiken en het budget dat je instelt voor jouw advertenties.

Als algemene regel geldt dat hoe meer geld je uitgeeft, hoe efficiënter het algoritme van Facebook jouw geld uitgeeft, waardoor jouw advertentieprestaties in de loop van de tijd toenemen.

Volgens een uitgebreid onderzoek door AdEspresso bedroegen de gemiddelde kosten per klik (CPC) van Facebook-advertenties vanaf 2016 ongeveer $0,28 en de kosten per 1000 vertoningen (CPM) $7,19.

De studie ging verder op basis van leeftijd en geslacht. De 65-plussers groepeerden de meest consistente trend van lagere CPC-kosten in de loop van de tijd. Vrouwen kosten gemiddeld 4 cent hoger op basis van CPC dan mannelijke doelgroepen.

neonbrand-375050-unsplash

2. Instagram advertenties

Terwijl de verbluffende gebruikersaantallen van Facebook het de onbetwiste koning van social media maken, begint een van de beste overnamen van Facebook er uit te zien als een koningin van social media reclame.

Instagram biedt nu meer dan 500 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en heeft één van de hoogste aantallen in betrokkenheid voor publiek op social media, 58% hoger dan Facebook en 2000% hoger dan Twitter

De sterke kant van Instagram Ads

Instagram is natuurlijk erg beeld en video georiënteerd. Dat is de reden waarom verkopers vaak producten opnemen in hun campagnes die visueel aantrekkelijk zijn om het best op dit social media kanaal te presteren.

Het is ook nodig om te vermelden dat het grootste aantal gebruikers van Instagram bestaat uit 18-29 jarige mensen en dat er iets meer vrouwen zijn dan mannen.

Als een of al deze kenmerken in lijn zijn met jouw doelgroep of koperspersona, dan is de kans groot dat Instagram de beste advertentiekeuze voor jouw bedrijf is.

In tegenstelling tot organische berichten kunnen Instagram advertenties worden gemaakt om rechtstreeks naar een productpagina of andere landingpage te linken. Zo kunnen ze rechtstreeks in contact komen met jouw producten.

De kosten van Instagram Ads

Gemiddeld zijn Instagram advertentiekosten in dezelfde marge als Facebook-advertenties voor een prijs van $5 per 1000 vertoningen (CPM). Hoewel de prijs vergelijkbaar is, laten de meest recente statistieken zien dat Instagram veel meer betrokkenheid krijgt bij hun berichten en advertenties dan Facebook.

Victoria’s Secret zag bijvoorbeeld gemiddeld 2078 likes per post op Facebook en 283.030 op Instagram. Vergelijkbare variaties zijn gevonden bij merken als Mercedes Benz, McDonalds en Playstation.

Afbeeldingsresultaat voor twitter ads

3. Reclame via Twitter

Twitter heeft een revolutie teweeggebracht in het laatste nieuws en biedt een ongeëvenaarde toegang voor gebruikers om verbinding te maken met zowel niche als reguliere influencers.

Met 328 miljoen maandelijks actieve gebruikers blijft het een van de meest populaire social media platformen.

De sterke kant van Twitter Ads

Nou, het is niet echt dat Twitter adverteren uitblinkt …

In tegenstelling tot Facebook, is Twitter nog steeds een levensvatbaar netwerk voor organische betrokkenheid. Merken hoeven niet per se te betalen om hun volgers te bereiken. Dit verhoogt de waarde van het platform enorm maar er is natuurlijk wel een betaalde optie voor nog meer betrokkenheid.

Gemiddeld kopen Twitter-gebruikers 6,9 keer per maand online, terwijl niet-gebruikers slechts 4,3 keer per maand online winkelen. Dit laat zien dat Twitter Ads of gewoon Twitter gebruik wel mensen aanspoort om online te bestellen.

Online winkels gebruiken tegenwoordig vooral Twitter Ads om merkbekendheid te vergroten en specifieke producten voor directe conversies te promoten.

De kosten van Twitter Ads

Gemiddeld kost een duizend advertentievertoningen (CPM) op Twitter Ads tussen $9 en $11 terwijl klikken ongeveer 25-30 cent per stuk kosten. Beide geoptimaliseerde campagnes zorgen voor vergelijkbare niveaus van betrokkenheid voor een minuscuul prijsverschil.

De advertentiekosten van Twitter zijn de afgelopen twee jaar gestaag toegenomen doordat steeds meer marketeers langzaam meer gebruik maakten van het platform. Maar over het algemeen wordt het platform als relatief onderbenut beschouwd voor adverteerders.

Afbeeldingsresultaat voor pinterest ads

4. Pinterest advertenties

Pinterest is uniek. Het is visueel, zoals Instagram, maar in tegenstelling tot Instagram is het meer gericht op vrouwen met 81% vrouwelijke gebruikers.

Met 175 miljoen maandelijkse gebruikers is het ook een ongelooflijk actief platform.

De sterke kant van Pinterest Ads

Pinterest wordt algemeen beschouwd als een sterk platform voor de verkoop van e-commerce producten. Een paar belangrijke kenmerken van Pinterest zijn:

De betrokkenheid is hoog.

Afbeeldingen worden vaak opgebouwd rond het maken van aangepaste producten.

Gebruikers gebruiken opzettelijk het platform om creatieve producten te vinden en te kopen.

Gepromote ‘Pins’ passen in de Pinterest borden en leiden gebruikers die op de hoogte zijn niet af, zoals sommige platforms wel doen. De demografische gegevens van Pinterest suggereren dat producten gericht op millennial vrouwen uit de VS zeer goed zullen doen met hun advertentieplatform en case study-gegevens bevestigen dit

E-commerce retailers zijn vooral dol op de waarde van de zeer gerichte zoekmachine van Pinterest en gebruiken Pinterest Ads om hun merk en producten te promoten.

Dit proces wordt bereikt door een goed presterende Pin te selecteren en deze te promoten op basis van betrokkenheid of bezoeken aan jouw winkel.

De gepromote Pins worden vervolgens op relevantere posities geplaatst op Pinterest borden en zijn goed zichtbaar voor bezoekers die op zoek zijn naar zoekwoorden die zijn gekoppeld aan jouw merk of gerelateerde items.

De kosten van Pinterest Ads

Advertentiegegevens zijn iets moeilijker te vinden voor Pinterest. Nog niet zo lang geleden waren advertenties erg duur met $30-40 per 1000 vertoningen en alleen beschikbaar voor grote merken.

Maar recente rapporten geven aan dat gebruikers meer betaalbare tarieven ervaren, waarbij één gebruiker een CPM van $6 en een CPC van $2 vermeldt. Hierdoor komt Pinterest in een vergelijkbare marge met andere platforms.

Gerelateerde afbeelding

5. LinkedIn advertenties

LinkedIn is een ander uniek sociaal platform dat voornamelijk draait rond de B2B markt.

LinkedIn heeft naar schatting 227 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, gelijk verdeeld tussen mannelijke en vrouwelijke gebruikers. 61% van de gebruikers valt in de 30-64 leeftijdscategorie.

De sterke kant van LinkedIn Ads

Op LinkedIn vind je het hoogste gemiddelde beschikbare inkomen, waarbij 75% van de LinkedIn-gebruikers $50.000 per jaar of meer verdient. Het is ook waar je de neiging hebt om leads van de hoogste kwaliteit te vinden, met name in bepaalde sectoren.

In tegenstelling tot de meeste social media platformen, die uitblinken in B2C reclame, is LinkedIn uitermate geschikt voor B2B advertenties en campagnes voor social media marketing.

Servicebedrijven en B2B productbedrijven hebben op LinkedIn veel meer succes dan B2C retailers.

De sectoren die het grootste succes met LinkedIn Ads zien, zijn onder meer recruiters, secundair onderwijs en hoogwaardige B2B producten en services.

De kosten van LinkedIn Ads

Op LinkedIn variëren de gemiddelde kosten per klik (CPC) van $2 – $7 per klik en kan het oplopen tot $11 of $12. Dit getal ligt aardig wat hoger dan de bovengenoemde social media platformen. Ook zijn de soorten advertenties wat anders dan de andere platformen die meer op B2C focussen.

Er zijn namelijk drie soorten LinkedIn Ads:

Gesponsorde inhoud.

Gesponsorde InMail: gepersonaliseerde berichten naar mensen waar je niet mee verbonden bent.

Tekstadvertenties.

6. Reclame via SnapChat

SnapChat is een van de nieuwere platforms die op is gedoken als een concurrerende kracht met 301 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.

Hoewel het nog afwachten is of het bedrijf zal bezwijken voor Instagram’s social video-push, is het nu een levensvatbaar advertentieplatform met een actieve gebruikersbasis.

De sterke kant van SnapChat Ads

Er is eigenlijk maar één statistiek die je moet weten om de waarde van SnapChat te begrijpen. Op elke willekeurige dag bereikt SnapChat 41% van alle 18- tot 34-jarigen in de Verenigde Staten.

… laten we dat herhalen.

41% van ALLE 18-34-jarigen in de VS heeft vandaag gebruik gemaakt van SnapChat.

Dat is waar SnapChat uitblinkt. Maar het wordt lastig als het gaat om prijzen …

De kosten en soorten advertenties van SnapChat Ads

SnapChat heeft namelijk vier advertentie opties, waarvan de meesten vrij duur zijn. Wallaroo Media biedt ons de volledige uitsplitsing.

1. Snap Ads

Snap Ads zijn mobiele, interactieve videoadvertenties met een 5 keer hogere swipe-up rate dan de gemiddelde klik frequentie voor andere vergelijkbare social media platformen. Deze kosten tussen de $1.000 – $3.000 per maand.

2. Gesponsorde lenzen (gepersonaliseerde filters)

Videolenzen maken deel uit van wat SnapChat zo populair heeft gemaakt. Ze zijn leuk en aantrekkelijk, zowel individueel als in groepen. Met gesponsorde lenzen kunnen merken aangepaste lenzen maken en leveren waarmee gebruikers kunnen spelen.

Afbeeldingsresultaat voor taco bell snapchat lens De kosten voor gesponsorde lenzen lopen van $450.000 tot $700.000 per dag. De SnapChat Sponsored lens van Taco Bell (foto hierboven) ontving meer dan 224 miljoen views en werd gespeeld door gebruikers voor gemiddeld 20 seconden.

3. SnapChat ontdekken

SnapChat Discover advertenties plaatsen het verhaal van een merk helemaal bovenaan de feeds van gebruikers voor een bedrag van $50.000 per dag.

4. Gesponsorde geofilters

Geofilters zijn creatieve overlays die gebruikers aan hun verhalen kunnen toevoegen. De kosten voor merken om hun eigen locatiegebonden overlays toe te voegen kunnen zo laag zijn als $5 (of zelden zo duur als $20.000). Wallaroo Media rapporteert 23.000 views voor dit type advertentie voor slechts $7.

Laatste Woord

Er is geen betere marketingstrategie voor e-commerce dan advertenties op social media. Geen enkele andere weg kan vanaf de eerste dag consistente, schaalbare leads van hoge kwaliteit en klanten leveren die elke promotionele marketing kunnen aanvullen. In één zin:

“Om grote resultaten te behalen met online winkels moet je investeren in social media-advertenties.”

Zeg ff hallo op Twitter of stuur een vraag, suggestie of een vriendelijke bericht naar Hallo@desocialexpert.nl

Als je iemand nodig hebt die al het werk op het gebied van social media uit jouw handen neemt, neem dan hier contact op en dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.