Open Ma - Vrij 10:00-18:00
Email Hallo@desocialexpert.nl vragen? bel ons! +31621307825

Stuur Maar Een Bericht Naar Mijn Messenger Bot

Facebook Messenger bots bieden tegenwoordig betere betrokkenheid dan welk ander media kanaal dan ook.

Vanaf het begin heeft marketing er altijd voor gestaan ​​om je product voor de juiste doelgroep te krijgen. Vroeger gebeurde dit door flyers te verspreiden, een billboard op te zetten, catalogi, hardloopevenementen en vele andere fysieke promoties. Brick-and-mortar marketing was de beste manier om mensen aan te trekken.

Met de vooruitgang van het internet, keken merken steeds meer naar het digitaal promoten van hun producten. Het grootste plus punt van digitale marketing is dat het werkelijk in staat is om het massale publiek zo goed mogelijk te bereiken. Iedereen vond het een goed idee dat we met een druk op de knop onze promotionele inhoud naar veel mensen konden sturen.

Toen kwamen e-mail marketing, SEO en ‘social media marketing’.

Locatie is Belangrijk

We bevinden ons in een positie waarin het internet een erg drukke plaats is geworden. Marketing wordt elke dag ingewikkelder. Je kunt een prachtige website maken maar het promoten ervan kost enorm veel moeite.

Content marketing is effectief maar neemt veel tijd weg.

Sociale media gaf een platform aan alle bedrijven om over hun producten te praten. Heb je je ooit afgevraagd waarom sociale media platformen in de miljarden worden gewaardeerd? Dat omdat, hoewel hun winsten niet worden gerechtvaardigd door hun waardering, ze echter één cruciaal element hebben: mensen!

In het begin hadden bedrijven het niet naar hun zin om op sociale media platformen te worden vermeld. Ze vertrouwden het niet, ze geloofden dat ze op elk moment de controle konden verliezen.

Toen begonnen de kleine bedrijven sociale media te gebruiken ​​en die behaalde resultaten waardoor zij alle zorgen voor de anderen wegnamen. Al snel sprongen alle andere bedrijven op deze platformen omdat ze wisten dat iedereen die actief was op die platformen resultaten behaalden.

Je moet op de plaats zijn waar er veel activiteit of populatie is. Want, zoals je zelf ook wel begrijpt, is het niet echt een goed idee om te promoten in Vaticaanstad met slechts 451 inwoners.

Facebook Messenger Marketing

Waarom zeggen we dit allemaal? Omdat Facebook Messenger marketing alles doormaakt wat sociale media platformen hebben doorgemaakt.

Het bevindt zich in dezelfde fase als deze sociale media platformen wanneer ze net begonnen. Op dit moment is er weinig vertrouwen in het Messenger platform. Het idee dat we op elk moment de controle over het platform kunnen verliezen is beangstigend.

Maar naarmate redelijke regels en minder beperkingen worden ingevoerd, krijgt het systeem steeds meer vertrouwen.

Bedrijven houden ervan om het lawaai te verminderen en willen hun potentiële klanten bereiken. Waarom zou je geld of middelen spenderen aan mensen die nooit jouw klanten zullen zijn? Zo kwamen ze met de nieuwsbrief en wachtlijst. Een lijst met inschrijvers die allemaal kunnen helpen bij het bepalen van de interesse in een product.

De belangrijkste statistiek waarmee je het succes van jouw product kunt beoordelen, is retentie (het behouden van klanten). Als mensen niet terugkomen, moet je je aanbod opnieuw bekijken.

Dat is waar een Messenger bot echt goed in is. Chatbots die over Messenger worden uitgevoerd, hebben de mogelijkheid om berichten terug te sturen. Iedereen die interactie heeft met een chatbot, wordt automatisch toegevoegd aan de lijst met abonnees. Net zoals je zou doen met e-mailmarketing, het enige verschil is dat het openingspercentage van Messenger veel hoger is dan e-mail.

Messenger marketing combineert de directe levering en aandacht van SMS met de aantrekkelijkheid en automatiseringskracht van e-mail. Het voelt ook veel persoonlijker dan e-mail.

Messenger marketing heeft alle elementen om zichzelf te claimen als een van de beste tools voor online marketing.

Hieronder staan enkele redenen waarom bots tegenwoordig steeds vaker worden gebruikt in marketingstrategieën.

Automatisering

Bijna al het handmatige werk is vooraf gedaan (wat betekent dat de dingen worden geautomatiseerd en AI-regels worden opgesteld), dus je hoeft in principe alleen maar een advertentie te starten die mensen naar de bot leidt en de rest is geschiedenis.

Populariteit

Facebook Messenger! Miljarden mensen gebruiken het, dus in plaats van mensen weg te leiden van Facebook naar een website of bestemmingspagina, behoud je ze op de plek waar ze zich zo comfortabel voelen. Veel efficiënter (voor het bedrijf) en veel natuurlijker (voor de potentiële klanten).

Gebruiksvriendelijk

De aanpassingsopties zijn bijna onbeperkt. Als je ooit een bot hebt gebruikt, zie je dat het proces om jouw beoogde doel te bereiken (informatie, productaankoop, service, enzovoort) veel sneller en naadloos is.

Het is hier en daar een klik. Hoe minder actie je leads moeten ondernemen om deel te nemen aan wat je promoot, hoe beter. Gebruikerservaring is alles. Als het goed wordt uitgevoerd, kun je alles zo aanpassen dat het bijna lijkt alsof jouw klanten met een mens praten.

Integratie en schaalbaarheid

Je hebt geen meerdere platformen nodig. De meeste bots kunnen tegenwoordig worden geïntegreerd met verschillende tools. Bijvoorbeeld, het maken van een aankoop of het invullen van een aanmeldingsformulier kan rechtstreeks in Messenger worden gedaan.

Analytics

Nogmaals, elk stukje informatie dat je nodig hebt om te meten hoe goed jouw advertenties presteren, bevindt zich in het dashboard van de bot. Dit betekent dat je weinig of geen tools van derden hoeft te gebruiken.

In een notendop gaat het om gemak, betaalbaarheid en prestaties.

Let op: sommige bedrijven of markten vinden misschien niet zoveel waarde in het gebruik van een bot, zodat ze kunnen blijven adverteren via traditionele kanalen en platformen.

Zie De Messenger Bot Als Een Handige Tool

Op dit moment houden we niet zo van het woord ‘bot’. Dit moet veranderen door in te zien dat dit de juiste manier is om berichten te versturen.

We zouden ‘Messaging’ als een sociale media platform moeten beschouwen, net zoals we naar e-mail of telefoongesprekken kijken als een communicatiekanaal. Wanneer je het zo uit elkaar haalt, is het eenvoudiger om gebruiksgevallen te vinden waarbij berichten een voordeel hebben vergeleken met de status quo.

Desocialexpert helpt klanten om Facebook Messenger te gebruiken als conversiekanaal. Mobiele pagina’s zetten bezoekers dus niet erg goed om voor lead generation en acquisitie, messaging zet mensen heel goed om. Dus in plaats van mensen naar een landingspage te sturen om e-mail, telefoon, naam en adres te verzamelen — sturen we mensen naar een gesprek dat precies dezelfde informatie verzamelt, maar via een ander formaat.

Doe mij maar zo’n bot!

Erg bedankt voor het lezen. Als je dit artikel leuk vond, BASH dan even op die ‘DEEL’ button 👏 om anderen te helpen deze blogpost te vinden.

Zeg ff hallo op Twitter of stuur een vraag, suggestie of een vriendelijk bericht naar Hallo@desocialexpert.nl