Open Ma - Vrij 10:00-18:00
Email Hallo@desocialexpert.nl vragen? bel ons! +31621307825

Ben je Relevant met Weinig Volgers?

Word je ook zo jaloers wanneer je een account voorbij ziet komen met enorm veel volgers? Als je dan op het account van diegene kijkt, denk je: “Wat is hier nou zo speciaal aan?” En druk je het account weg uit frustratie.

Het probleem in dit geval is dat je jezelf begint te vergelijken met de persoon achter dit account zonder dat je enig idee hebt wie diegene nou echt is. In het dagelijks leven is dit een veel voorkomend probleem geworden, we vergelijken onze auto’s, kleding, woningen en zelfs onze vakanties met anderen.

Dit gebeurt ook in de wereld van social media.

 

Waarom Vergelijken We Ons Met Anderen?

In de manier waarop we vandaag de dag ons leven leiden worden we geleidelijk beïnvloed door onze omgeving:

    Onze familie, vooral ouders

    Leraren en medeleerlingen

    Werkgevers en collega’s

    Vrienden en vriendinnen

Waar we meestal naar zoeken in deze relaties is goedkeuring, waardering of superieuriteit (beter zijn dan de rest). Hieruit vloeien meerdere overtuigingen waarin je begint te geloven, zoals:

    Hoge cijfers op school zijn beter dan lage cijfers.

    Meer vrienden is beter dan minder (of zelfs geen) vrienden hebben.

    Wonen in een groot en luxe huis is beter dan wonen in een klein en simpel huis.

Uiteindelijk worden deze gedachten zo erg dat je er in begint te geloven. Je vraagt jezelf niet eens meer af of deze gedachtegang wel jouw waarheid is. Laat staan het proberen te verbreken van deze gedachtegangen.

Ondanks dat je diep van binnen weet dat vergelijkingen zinloos zijn, je doet het automatisch toch. Wat nog erger is is dat het constant vergelijken met anderen een hele slechte gewoonte word. En samen zorgt dit voor een grote bron van ellende in je leven.

Op social media is deze manier van denken niet anders. Vaak is dit dan ook de reden dat veel mensen ontmoedigd worden om social media te blijven gebruiken. Omdat ze minder volgers hebben dan anderen, voelen ze zich minder waard dan anderen.

Wat veel mensen niet weten is: het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.

 

Waarom Kwaliteit Belangrijker is dan Kwantiteit

Laten we de film ‘300′ als voorbeeld nemen.

Een groep afgetrainde Spartanen die het op nemen tegen een veel groter Perzisch leger. Het eindresultaat (SPOILER ALERT): het kleinere Spartaanse leger won van het veel grotere Perzisch leger. 

Deze strijd kon alleen maar mogelijk zijn gemaakt door de strijdvaardige en zeer loyale Spartaanse volgelingen.

Ik snap dat dit een zeer ongewoon voorbeeld is en ja de film is gebaseerd op een stripverhaal, fictie dus! Maar het geeft wel een beeld hoe jij je volgelingen moet zien: als trouwe strijdbare soldaten die voor jou door het vuur gaan.

Dit zijn de mensen die jouw informatie zullen waarderen en jouw verhaal vertellen aan hun vriendenkring.

Dit is meteen de beste manier om je volgers uit te breiden. Mensen zullen eerder informatie aannemen van vrienden of familie dan van een onbekende bron.

Houd dit altijd in je achterhoofd.

 

Jouw Social Media Account

Oké, nu snappen we wat voor soort volgers we willen hebben. De vraag is nu: “Hoe krijg je die?”

Heel simpel: door op dezelfde manier om te gaan als hoe je met vrienden omgaat.

Gesprekken voeren, feliciteren en interesse tonen. Dit is DÉ manier hoe jij loyale volgers krijgt.

Be social!

We moeten begrijpen dat de traditionele manier van marketing niet meer werkt. Niet meer het spammen van je product of service maar echte gesprekken voeren met oprechte bedoelingen. Oprechte relaties opbouwen met je lezers en volgers.

Social media is geen plek meer voor het presenteren van producten maar een plek om échte gesprekken te voeren met échte mensen.

Zolang deze regel gevolgd en gebruikt wordt, zullen de beloningen naar je toe komen.

Dus stop met het promoten van jouw account. Maar toon echte interesse op een social account van een ander.

Erg Bedankt voor het lezen. Als je dit artikel leuk vond, Bash dan even op die like button 👏 om anderen te helpen deze blogpost te vinden.

Zeg ff hallo op Twitter of stuur een vraag, suggestie of een vriendelijke bericht naar Hallo@desocialexpert.nl